Az Agrármodernizációs és Régiófejlesztési Alapítvány fókuszban a helyi termékek, hagyományőrzés, falusi turizmus

Az Agrármodernizációs és Régiófejlesztési Alapítványt 1991-ben alapította Kispál László hódmezővásárhelyi agrárvállalkozó, a Debreceni Agrártudományi Egyetem Állattenyésztési Kar Oktatóiért és Hallgatóiért Alapítvány néven. Az Alapító célja az volt, hogy a hódmezővásárhelyi agrárfelsőoktatási intézmény hallgatóinak, oktatóinak támogatásán keresztül hozzájáruljon a versenyképes ismeretek átadásához, a tehetséges fiatalok támogatásához, továbbá a Kar infrastrukturális fejlesztéséhez annak érdekében, hogy az egyik legfontosabb helyi közösség erősítése révén a város és környéke fejlődését szolgálja a helyi értékek, tradíciók megőrzése és az innovatív gondolatok támogatása révén.

A falusi turizmus kurzus főbb témakörei:

  • Vállalkozások beindítása és működtetése, Agrár turizmus támogatása Magyarországon és az Unióban, Saját terményfeldolgozás és értékesítés, Programszervezés, Vendéglátói viselkedés kultúra .
  • A falusi turizmus fogalma, helyzete, jelentősége. A falusi turizmus szervezetei.
  • Jogszabályi háttér. Minősítési rendszer ismertetése. Örökségturizmus.
  • Agrárturizmus szervezetei, Helyi szervezetek kialakítása (értékesítő szövetkezet, konzorcium stb.)
  • A vendégfogadó ház külső és belső kialakítása.
  • Lakótér, és a kert tervezése, kialakítása.
  • Agrárturizmus támogatása Magyarországon és az Európai Unióban
  • Fejlesztések feltételei, Önkormányzatok és vállalkozások együttműködése, Partneri kapcsolatok kiépítése. Pályázatokra való felkészülés feladatai és menete, Pénzügyi folyamat tervezése, Pályázati forrásokElőadás:
  • A falusi turizmus gazdálkodási összefüggései.
  • Gazdasági számítások. Szolgáltatások személyi és tárgyi feltételei.
  • Mezőgazdaság és a falusi turizmus kapcsolata.
  • Programszervezés.
  • Ökoturizmus.
  • Magyarországi gyógyturizmus. Bor és gasztronómiai turizmus.
  • Térségi kiemelt turisztikai program igénybevétele, Borturizmus
  • Marketing szerepe a falusi turizmusban. Marketing eszközök alkalmazása.
  • Esettanulmány. Reklám feladatok, és módszerek.
  • Vendéglátói viselkedés, kultúra és etikett.
  • Kommunikáció és hagyományos vendégvárás.

Elérhetőségek

Szegedi Tudományegyetem – Mezőgazdasági Kar
Cím: 6800 Hódmezővásárhely, Andrássy út 15.
Levélcím: 6801 Hódmezővásárhely, Pf.: 79.
Telefon: (62) 532-990
Fax: (62) 532-991